10.11.2010

Om jag kunde drömma

Just idag klarar jag inte av mig själv. Allt känns bara dåligt. Ångest över de inbokade körlektionerna, så visst, veckan är planerad, men jag borde verkligen give more effort när det kommer till körningen. Jag borde anstränga mig mer, engagera mig, ta tag i teorin. Sen intalar jag mig själv att jag inte har tid till det, för mycket att plugga. Ja men hur mycket pluggar jag egentligen. Inte alls särskilt mycket. Imorgon ska jag ivarjefall jobba, vilket kommer bli en så jävla skön omväxling. Just nu vill jag faktiskt bara jobba och jobba och jobba. Visst är det jättekul att läsa ibland, men jag har verkligen blivit säsongsbiten. Every waking moment tänker jag på Teneriffa och hur jag bara vill tillbaka till en så mycket enklare tillvaro. Så mycket enklare, utan alla krav, och så mycket mer tillfredsställande. I guess the grass is always greener on the other side. Så för att summera mår man inte så bra idag trots det strålande fina vädret. Borde träna också, ett annat krav som bara hoppar på en sådär. Ligger här och ingenting blir gjort istället. Nu borde jag diska, och sen ska jag läsa Jane Austen och försöka glömma att jag lever. Det finns så mycket som gnager i ens huvud. Och pengarna bara rullar iväg när man har kul. Nej, Teneriffa, jag åker helst tillbaka.