10.04.2010

Plus lite Jane Austen

"Hon kommer väl från den tiden när flickorna inte egentligen inte ville ligga utan gick med på det för att vara snälla mot pojkarna."

"Det blev lite oengagerat tafsande sen somnade vi."

"Jag tycker det är jobbigt att bli uppraggad men hur kul som helst att ragga. Jag tror att jag är rädd för att någon ska vilja för mycket och att jag helt plötsligt ska vakna upp i ett förhållande. Eller att jag ska behöva leverera en smärtsam sanning till någon. Jag undviker helst levererandet av såna."

Från boken: "Engångsligg" av Josefin Palmgren som förövrigt är hur underhållande som helst.

"Kamp och strid är livets lag. Människan är en kämpande varelse. Endast under ständig tävlan med andra människor och daglig kamp mot våra svagheter kunna vi fortsätta att leva. Varje normal människa älskar denna strid."

Från boken: kommer fan inte ihåg vad den heter men författaren heter Reuterswärdh eller nåt sånt och var en kille som var barn under andra världskriget, gick på Lundsberg och revolterade mot sina adliga familj.