1.20.2011

Lätt

Om jag hade gått till en psykolog skulle "den" ha sagt till mig att jag har ett djupt behov av bekräftelse som först och främst kommer från min relation till min pappa. Han har ständigt höga krav och visar tydligt besvikelse när man inte lever upp till hans vision av hur man ska vara. Han kan också visa uppskattning, men det mer sällan. Detta kan också kallas duktiga-flickan, eller typ Athena-komplex - man är sin faders dotter. Detta bekräftelse-behov leder till beteende där man försöker tillfredsställa andra, ofta genom att vända kappan efter vinden, och vidare bidrar det till ohälsosamma relationer till andra män. Där man ständigt vill tillfredsställa dem, och ofta offrar mer än vad man kanske borde ha gjort. Ibland går det även så långt att man förlorar sin självrespekt. Se där. Då har man spårat ett beteende till ett behov till ett ursprung.