9.18.2010

Snurrar i min skalle

White russian i kaffemaskinen. T9 inställt på turkiska. Man utanför EH i Lund som sätter fingret i fontänen så att det sprutar vatten på EH's dörr. Helt random. Viggo's diskussioner om sjuka fylleminnen. Rödvinskonversation om politik i fin lägenhet. Det snurrar i min skalle på balkongen. Köpa cigg, nån bonne frågar efter pall mall [skånskt uttal]. Hem till familjen Lindskog, i bilen pratas det om kåthet och sex och pojkvänner. Hur är man trogen egentligen? Kall pizza, musik, och några lådor vin. Sen sätts musiken på och då börjar mayhem i form av GAS GAS GAS GAS GAS!!!! allo allo allo... Malin och Victoria jagar runt varandra med soffkuddar, ligger på golvet, springer med höga knän, allt i en slags komisk stumfilmsparodi. Cigg på verandan, diskussioner om aggressivt sex och snygga killar. Sen, aningen packade, bär det av till Spisen. kommer fram, inser att jag har glömt leg hemma, drar med J i taxi för att hämta leg, sitter tydligen och sjunger högljutt i taxin. kommer tillbaka, in på spisen, "Jag är törstig. Jag vill ha öl" Fylleargument om att man ska ta drickan ifrån mig om jag beställer mer, men att man ska låta mig dricka om jag är törstig. Degus eller vad han hette anländer, han är kung. hans syrra va också där men jag kommer inte ihåg vad hon hette. fyllan eskalerar, några luckor där tills vi går på efterfest hos degus eller diego eller va han hette. vitt vin i soffan, cigg inomhus, konstig musik, lite hångel, sen dök en joint up. då ville magda gå hem, så då gjorde vi det. det var nog ganska bra. var hemma 5 kanske. lagom.

dagen efter är bland det roligaste jag varit med om. vaknar full som en sjökapten och börjar direkt fula mig och få magda till tårar. "Man vet att man haft en bra fylla när man..."
- inte kan öppna en dörr, eller stänga den, dagen efter.
- häller isvatten mellan sina bröst, helt oavsiktligt.
- snubblar på kattmat.
- pratar om kameltår och white russians.
- hittar vinglas på lite olika ställen, typ bredvid toastolen.
- somnar på ett lakan fullt med rödvin.
- enda sättet att få någon att dricka bakispiller är att säga "SKÅL!"