8.21.2007

Man får betala för allt som betyder nåt, sån är lagen inget alls vi kan fly ifrån


I came to realisation about vampires today. Why they were created. Vampire's always thirst for blood, have to drink it for their survival. Humans constantly thirst for love. Blood, red, pumped out from the heart, circulating in the body. Heart beating, blood flowing. See the connection? Vampires are symbolic for humans constant thirst for love, drinking love in the form of blood. Draining humans of their blood/love. So guess they are misunderstood "monsters". They just want what every human wants. Love.

Tränade i Ystad. People I knew. Embarrassing when you share memories with someone, you try to forget the life you had there, and you never do. They come to life when you see the ghosts of the past. Acknowledge them with a nod. There you have it. I remember.

Biblioteket i Ystad är ett av de mysigaste minnena. Där kunde jag vara i timmar. Bara plocka på mig en massa böcker, läsa, läsa, läsa. Jag har alltid älskat bilbliotek, alltid älskat böcker. Hidden worlds, entire empires, lives someone want to tell, contained in paper. Never cease to amaze me.

Found this blog the other day.. "I'll jsut place my trust in God that he will make my life better." Jezeebels! Please! No one but you can make your life better! Don't take that power away from yourself.

I love Marissa Cooper. Not Mischa Barton. Marissa. Coop. Just do. Sometimes I can identify with her. Really miss O.C the way it used to be. All four of them on the show. Season 4 sucks, for the simple reason that it's not complete without Marissa.

Åt världens godaste mat idag. Nån kycklingröra anna hade lagat, kyckling o svamp, grädde o sånt.. Asgott på pasta och med vitlöksbröd.

Anna Ternheim är så gulligt nördig. Söta glasögon. Och bara sånger om kärlek hela tiden, för det mesta sorgliga. En tjej i publiken: "Sa hon inte att hon skulle sjunga en glad sång nu?" 90% av låtarna var deppiga. "And just as low as I was high the night before". Men fina. Verkligen superfina. "Ever since I was eight or nine, I've been standing on the shoreline...." Alltså hennes nya ep säger allt om hennes musik: "More love songs for psychotic lovers". Hahaha.

Leave the body leave the mind
Every promise every place behind
I just happen to feel so alone
For today for all days to come
I just wanna be wanna be gone
Leave the quiet leave the night
Broken feelings of dreams out of sight
Pictures in your head at night
For tonight for all nights to come
Erased for good and always gone
Leave the city leave the cold
Young people far too old
Let me cross a very fine line
For today for a lifetime

Så fint. Perfekt deppmusik. Älskar det. Träffade Sara där, myspys.

Sen var det dags för Timbuktu! Awwie, me love! Okej. Jag får ta tillbaka det jag sa om Marit. Det här slog faktiskt det. :D Underbart. Träffade Mads, o hennes eslövkompisar. det var sjukt crazy, svettigt som fan, kände hur det rann nerför ryggen. Först innan det började var jag med Sara och lite LEL-folk
på en trappa bakom backstage ingången. Man såg in i en barack där, och helvete om inte Timbuktu är där och bytar om! AMAGAD! Och Tingsek utanför! Loooove!! Sen går han in, och vi sitter där och ser hur de snackar, skrattar, röker lite.. Hahaha så jävla ballt! Och Sara är helt kär i Tingsek..
Anyways. Sen började det dådå. Fick tränga oss in. Härliga med Timbuktu är att sjukt bra sound. Dansa, hoppa, everything. Moooveees. Han e ball som fan. Fick alla på Stortorget att dansa i extas. Störigt folk där, blattegäng som startade slagsmål, not fun. Men coolt när nån tände nån slags fackla. Har aldrig varit så svettig på en spelning tidigare, inte ens Trentemöller. :D Love love love. "Har varit överallt och spelat denna sommaren, men inte här! Man sparar ju det bästa till sist, eller hur Malmö? Som marsipanrosen på prinsesstårtan!" Hahahaha.. Gillar inte prinsesstårta, men du är bäst Timbuktu!

För man vill ha vad man vill ha och man vill ha det nu
Och om man ser en möjlighet att ta så kvittar det hur
För vi är vildare än djur när det gäller att ta
Och står någon i min väg, ja då smäller det bra
Ingenting är heligt för nu roffar vi åt oss
Kan man tjäna på ett tåg, ja då hoppar vi på
Jag menar, varför kompromissa, varför vika en tum?
För någon annan gjorde det ska jag vara lika dum
Jag vill ha det bra som de rika har,
Om de är hänsynslösa är jag likadan
Och vad dom inte vet är att jag inte har nåt att förlora
Så betänkligheterna för mig kan aldrig vara stora

Alla vill till himmelen men få vill ju dö
Man vill kamma in vinningen, men sår inga frön
Man vill ha sin bit av kakan, man vill äta den med
Folk vill ta tillbaka, men vägrar att ge

Och jag ska göra vad jag gör, och jag ska göra det gott
Och fortsätta tills nån kommer och berövar min lott
För vem bestämmer rätt och fel när moralen är död
Och folk mördar ju varandra för sitt dagliga bröd
Staten backar bakåt, företagen tar över
Och dom pratar massa prat men ger oss taniga löner
Så mycket skit att man kan tro miljoner magar tömts
Så dom tvingar oss att simma runt i ett hav av lögn
Sanningen är numera ett minne blott
Varje sak vi lägger till så försvinner nåt
Ja, detta mina damer och herrar är vad vi är
Men jag hör gubbarna på TV säga att dom vill ha fred

Och jag ska spotta epistlar som det
Var min sista dag och jag visste om det
Jag kanske hittar svaren i sista ronden
Har missat så många val att det visslar om det
Listan är lång, den som vägen dit och dylikt
Kosta vad det vill, till säkerligen ett dyrt pris
Har tänkt på det, men mestadels ytligt
Fel djupdyk det testar en psykiskt
Man får betala för allt som betyder nåt
Sån är lagen, inget alls vi kan fly ifrån

Jag ser det jag ser och jag ser inget annat
Och det jag ser när jag tittar gör mig redigt förbannad
Vi är på väg någonstans och jag vet inte vart
Hoppas vi kan komma på det medan planeten är kvar
Prylar, grejer, saker är det något att ha?
Men ändå så är jakten på dem nåt som plågar oss bra
Jag menar riskerna är många, men dom måste vi ta
För lidandet blir ännu större utan nåt kapital
Konsekvenserna spelar mig ingen roll
Den enda hjälp som jag kan få kommer ju inifrån
Och man kan fråga vem man vill, även de vänliga
Men ingen här har råd att assistera främlingar
Så det hela resulterar i en nedåtspiral
Så vi kör det mano a mano tills den ene är kvar

Älskar hans texter. Har inte tänk på hur jävla bra de är. Fullträff alltså.

Men jag lär mej ju aldrig av mina misstag
Vilket ämne är det jag har en brist av
Varför går jag alltid över gränsen
Min hjärna den står där bredvid när de händer
Jag måste ringa runt och be om förlåt
Det känns som jag hellre vill dö men vi får se hur de går
Tacka fan för mina polare har tålamod med mej
Hade jag vart dom hade jag knappt tåla och se mej
Min kyl den är tom, mina pengar är slut
Alla ledtrådar säger förändra dej nu
Patetisk och ynklig fy fan vilken dag
Jag duschar men samvetet de sitter kvar

Läs hela den texten. Touché verkligen. http://www.leoslyrics.com/listlyrics.php?hid=P6llhNxEypY%3D

För fantasi e det vi vill ha-a
Men verklighet e det vi får

O jag, fundera på det vi flyr från
Och vad vi flyr till

http://www.lyricsspy.com/lyrics/timbuktu_lyrics/oberoendeframkallande_lyrics/fantasi_lyrics.php

Vi snackar mot motsatser med med med mening
Finns alltid två sidor men är sällan helt enig
E min värsta fiende o min bästa vän
Hatar konflikten men jag älskar den

Nightie for the moment. Enjoy your timbuktu.