8.18.2007

I will always be your soldier


Åkte till Y. Jaha, kommer fram, nähä de ska inte gå ut så jag behöver inte passa barn. Varför är jag här då? Ska jag åka tillbaka och titta på Marit Bergman istället? Ja, jag ringer Sara och hör vad hon tänker göra. Jo hon skulle nog dit. Ses där, skitbra. Sen handlade mamma lite mat till mig.
Anledningen till att de inte skulle ut, kan jag inte skriva här, får jag inte skriva här. Så mycket jag vill säga, berätta, men inte får. Så mycket jag vill delge som jag inte kan. Seventeen ain't so sweet at all.
Läst Elle. Haha. Hade ett reportage om framtiden, om robotar. "Vi människor kan inte sluta uppfinna och utvecklas"[...]"På ett djupare plan är de (robotarna) ett sätt för oss att försöka förstå oss själva. Och vi kommer aldrig att förstå oss själva så mycket som vi vill."
Haha. Never will we understand ourselves fully.
Såg en från min gamla klass på tåget. Blandade groggar. Hade hittat en ny trotjänare. Hon bitchade en kille att hålla hennes grogg, och när tåget krängde till spillde han ut det över en cykel. Alla stod upp, det var helt cramped. Alla skulle till Malmöfestivalen såklart.

Point of rhythm is to follow it in time
To listen to the beating in your mind
Remember if you seek then you shall find

Red jumpsuit references.
I wanna find a band I can fall in love with, truly fall in love with. Ett band som står ut ur mängden av all the ordinary ones. When My Chem came, they were that kind of band, still I don't like all of their songs. Want a band, där jag kan älska ALLA deras songs. Music, lyrics, perfect harmony. Show me something different, tired of the ordinary.

Träffade Sara och hennes kompisar. Frida är så otroligt snäll! Vi har gjort upp likadana schema för festivalen, vilka vi måste se och så, det är jättekul! Vi gick och kollade på Sahara Hotnights, där jag egentligen skulle träffa Maria. De var för långt fram så jag orkade inte ta mig dit. Sahara Hotnights är girl power. Fast jag tyckte mer om jeansen de hade på sig än musiken, skitsnygga jeans, skojjar inte! Mycket låter bland, likadant liksom. Cheek to cheek är deras enda låt jag verkligen gillar, och det är tack vare Maria som präntat in den i skallen på mig.
Efter det gick vi hem till mig och drack tea. Det var supermysigt! LEL-folk är så otroligt trevliga! Vi drack "Tusen och en natt" och käkade brända mandlar. Sen var Sara bara tvungen att visa Potterpuppetpals eftersom de inte hade sett innan. Jag och Sara skriker av skratt, internskämt, fan vad jag älskar det! "This is my lucky day!" Hon hittar ett annat klipp, ni måste bara se det, det är hilarious!
http://www.youtube.com/watch?v=WYjUWSfj7fE
"I didn't enter!"
After tea, we went to Mölleplatsen. Marit Bergman! <3 Ingen kommer kunna slå henne, allt efter detta blir bara bland. Queen of indiepop, queen of Malmöfestivalen. Marit på sen är beyond underbart, spontan, glad, livlig, så otroligt söt! "Vissa säger att mina spelningar är så impulsiva. Men ni ska veta att varenda liten sekund är planerad! Detta också!" Lyfter på klänningen och visar trosorna, publiken jublar. Fan, årets nostalgitrip, så jävla underbart! Och med Sara också, kan det bli mer perfekt? Dansar, skriker, sjunger. "This is the year, this is the year it all will happen!" Genomsvettig. Spontankramar. No words for this, amazing, wonderful, heaven, love, are all too weak to describe it. Glädjerus.
Detta tillägnar jag dej, älskade Sara:

And I will always be your soldier
I’ll be marching by your side
I’m not deserting
I’ll be there for you
Oh please please believe in this oath of allegiance

Oh, I will be strong for you, I will belong to you
Carry you, bleed for you
Run for miles

Detta var sista sången, I will always be your soldier. När hon skulle sjunga sjöng hon första raden, alla bara "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!", sen bara gick hon ut från scenen, alla blev fett besvikna "what the fuck?!" En kille i bandet bar in henne igen så hon kunde sjunga klart, och det var bara underbart, jag, Sara och Frida indiedansade och skreksjöng.

På vägen hem ringde jag mamma, gick ensam bland allt fyllefolk. Vi har en av våra bra perioder nu. Kan prata och så, kommer överens, är gulliga. Feels like she's growing younger. Maybe I'm getting older. Ska träffa henne imorgon och kolla på tyg.

G that voice mail is scary, I don't like that jap woman, sounds like a robot.
Love is an illusion after all. Where did you get that? Fucking beautiful anyways.