10.22.2009

Manodepressiv inspiration & singelsjuka

Okej. En gång för alla: Jag tror jag är manodepressiv. Ena dagen på botten av the existence, gråter mig själv till söms; andra dagen on top of the world med massa energi, inspiration och idéer. Men oavsett om jag är hög (inte på det sättet) eller låg, så vet jag att jag alltid har ett annat ansikte utåt än mitt sanna. Some might think I’m that bubbly, so-tough, so-cute, sex-maniac person round the clock. Nope. Those things are part of my personality. Men jag är faktiskt inte så “utmanande”, galen och whatever-i-dont-give-a-damn som jag säger att jag är. I care. A lot. About everything. About people. But I say I don’t care. Because: It Amounts To Less Pain When You Don’t Have To Care So Much. And I say a lot of stupid things to make up a tough image. I don’t mean that, I just happen to talk a lot of bullshit. Det är i alla fall tur att det finns personer i mitt liv som ser igenom allt bullshit man håller på med och tar en för den man är, och tar bullshit för vad det är: trams. Så. Nu har jag sagt det. Vidare till inspirationen. När man scannar businesscards så hittar man många intressanta människor, företag och länkar. Exempel på inspiration jag fått på sistone är:

http://www.ugly-duckling.se/
http://www.bbs.hik.se/blistudent/site/MusicEventManagement180hp.htm
http://www.theduffyagency.com/services.htm

Inspiration till att utbilda mig inom PR, consulting, Eventmanagement, Musikproducent, Art Director, Graphic Designer etc. På Fredag blir det fest. På Lördag jobbar jag i garderob. Verkar ha blivit lite av en allt-i-allo där. Och fy fan vad läskigt det är att skriva på svenska. English is my cloak. Kan bara prata känslor på engelska. På svenska blir det verkligt och läskigt. Träffade A och disskuterade skolarbete. Sen gick det över till annat. Då kom jag och tänka på Singelsjukan. Vi som lider av den har inte riktigt någon klar bild av vad det innebär att vara i ett förhållande. Som A sa när vi funderade på hur man egentligen blev ihop med någon och hur det går sedan: ”ringer man varandra och frågar ’hej ska vi träffas och hålla handen idag?’” Annars har jag tänkt väldigt mycket på G&Z this week. Surprise. Nej.

Veckans plus: Pasta på George's på lunchen
Veckans minus: deppighet
Veckans spontanitet: Ponyo på bio med Magda
Veckans surprise: sms från en speciell person
Veckans Bästa: resa till Stockholm bokad 4-8 November

Ja det är ju bara Torsdag, det kan alltid hända mer...